Monday, September 15, 2008

Sah! PAS Terengganu Silap Pilih Pesuruhjaya

Ini apa ini? Utusan Melayu? Berita Harian? Ini Harakah dudes! Lidah Rasmi PAS. Patutlah Tuan Guru Nik Aziz amat bimbang dengan perkembangan semasa, Encik Pa kita telah buat onar. Sah! dia ini proksi UMNO dalam PAS. No wonder-lah Harakah boleh kuar 2x seminggu, ada habuan rupanya. Tak cukup dengan Malaysia-Today, kini Kenyataan TGNA pula nak disekat. Ini boleh menimbulkan kemarahan.



Tidak dapat dibayangkan macam mana dalam Pakatan Rakyat sendiri, PAS secara khususnya, boleh diperkotak-katikkan oleh tipu helah JAHAT UMNO.

Bagaimana pula kata Ustaz Nasha? Adakah dia menyokong atau sebaliknya? Haji Hadi pula, apakah pendirian beliau? Apa-apapun aku amat pasti, rakyat Malaysia akan berdiri teguh dibelakang TGNA.

Adakah ini sebenarnya menyebabkan 16 September ditangguhkan?

Berikut kenyataan TGNA, untuk full version, sila baca artikel terdahulu :
9. Dalam keadaan beginilah hati saya cepat-cepat teringat tentang HARAKAH. Saya tak dapat bayangkan bagaimana HARAKAH boleh memainkan peranan sebagai lidah rasmi parti dan organ parti, apabila orang nombor satu yang merupakan Pesuruhjaya PAS Terengganu ini telah mengambil sikap membelakangi keputusan Muktamar. Saya percaya, ini sedikit sebanyak akan mempengaruhi pojok, cerita, berita dan analisis yang dibuat. Dengan dibenarkan penerbitan dua kali seminggu maka lebih cepat lagilah ia boleh merosakkan imej HARAKAH. Pada logiknya, pembaca HARAKAH akan berkurangan. Saya fikir suatu keputusan perlu dibuat mengenai perkara ini.
Berikut adalah laporan dari Boneka, Penyu dan SPR

Fraksi UMNO dalam PAS telah mengkhianati Tuan Guru Dato’ Nik Aziz, Mursyidul Am PAS. Belum lagi rasmi isi borang keahlian UMNO kawanan ini sudah ikut perangai UMNO. Begitulah deskripsi terbaik yang boleh saya buat tentang ‘Fraksi UMNO Dalam PAS’ atau dipanggil ‘Kumpulan UMNOPAS’ yakni kumpulan duri dalam daging PAS yang dikepalai Mustafa Ali, Pesuruhjaya PAS Terengganu. Sebenarnya, TG Nik Aziz telah pun membuat satu kenyataan media membidas kenyataan Mustafa Ali yang berniat mematahkan semangat rakyat yang ingin melihat perubahan kerajaan pada September 16.

Tetapi kerana Mustafa Ali juga adalah pengerusi lembaga pengarah Harakah, akhbar lidah rasmi PAS, maka kenyataan TG Nik Aziz itu telah di’gelapkan’. Malah lebih teruk dari itu, fraksi UMNO dalam PAS juga telah ‘mengugut’ kakitangan Harakah yang menyiarkan kenyataan itu dalam blog mereka. Tu dia pembaca budiman. Kita rakyat yang pro-pembangkang marahkan UMNO bila laman web pro-pembangkang dipintas. Kita marahkan UMNO kerana menyekat siaran berita mengenai pembangkang melalui akhbar arus perdana serta setesyen televisyen dan radio milek negara. Kita sakit hati bila berita tentang pembangkang atau pemimpinnya diputar belitkan. Dan langsung tidak terlintas pada imajinasi terliar kita yang politikus pembangkang, khususnya dari PAS, pun boleh bersifat persis UMNO bila merasakan kepentingan mereka diancam kebenaran. ‘Kecewa’ atau ‘marah’ adalah perkataan paling lemah untuk membayangkan perasaan hati kita.
Yeah! Masuk UMNO-lah Natang!


Other links :

No comments: