Saturday, September 13, 2008

Cuak Pak Lah, Cuak!

Oleh : Perisik Rakyat

Najib cakap : peralihan kuasa antara beliau dan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi seharusnya ditentukan melalui mesyuarat tahunan bahagian UMNO. Menurut beliau, selepas itu barulah perkara tersebut dibawa untuk diputuskan dalam Perhimpunan Agung UMNO, Disember ini. - rujuk [sini].

Pak Lah jawab : Pelan peralihan kuasa pucuk pimpinan tertinggi negara yang dipersetujui Kabinet dan Majlis Tertinggi (MT) UMNO pada Jun 2010 adalah muktamad dan tidak perlu dibangkitkan lagi. - rujuk [sini].

Muhyiddin salak dari Singapura : Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi patut memikirkan semula pelan peralihan kuasanya untuk mengundurkan diri menjelang 2010 kerana tempoh masa itu terlalu lama. - rujuk [sini].

Zaid Ibrahim terus hantam balik Mahyuddin : Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hendaklah meletak jawatan atau disingkirkan jika tidak berpuas hati dengan tempoh peralihan kuasa Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang ditetapkan pada 2010. - rujuk [sini].

Pakatan Rakyat dok ugut : PKR bersama PAS dan DAP yang menganggotai Pakatan Rakyat, telah mengadakan perjumpaan dengan sebilangan ahli Parlimen BN, dalam usahanya untuk mengambil kerajaan pusat pada 16 September. - rujuk [sini].

Anifah nak sembang jugak ni : "Saya lebih risau tentang apa yang akan terjadi kepada Umno khususnya menjelang pemilihan parti Disember ini," katanya. - rujuk [sini].

No comments: