Friday, September 12, 2008

Ada Sesuatu Tak Kena Ni...?!

Aku agak obses mengikuti perkembangan dari semasa ke semasa berhubung dgn proses peralihan kuasa yang diwar-warkan pada 16 September 2008 ini. Malah aku secara peribadi menulis komentar di dalam blog DSAI, merayu untuk DSAI merealisasikan projek 3P ini secepat mungkin. Aku sebagai pelajar amat terkesan dengan pelbagai jenis kezaliman yang menekan hidup aku, hasil usaha daripada Kerajaan Barisan Nasional.

Akhir-akhir ini aku dah naik bingung. Aku dah jemu dan jelek dengan mainan politik pihak atasan. Banyak pula khilaf dan pendapat tentang 16 September ini. Dulu, semua nampak sepakat, tapi makin hampir dengan tarikh keramat ini, makin banyak pula orang menyalak gila. Dari provokasi dan mainan politik kotor pemerintah sehingga perang saraf dalam Pakatan Rakyat sendiri, ada je yang tidak kena. Ada je suara sumbang yang cuba dictate tempo projek 3P ini. Aku sebagai mahasiswa ini, melopong dan ternganga menanti detik yang aku kira setiap saat, dan aku yakin aku tidak berkeseorangan. Ramai lagi yang berharap 16 September ini menjadi kenyataan. Kami mahu merasakan hidup sebagai rakyat di dalam Negara Berkebajikan, seperti yang dijanjikan.

Berikut adalah antara pimpinan tinggi PAS yang membuat kenyataan yang aku rasa, secara tidak langsung melawan arus di dalam mencapai 16 September 2008 :
Dan, berikut adalah berita penangguhan 16 September :
....apa semua ini? Belum lagi tubuh kerajaan, dah bersimpang siur kesemuanya. Aku sekarang sudah tidak pasti tentang 16 September, adakah aku hanya menaruh harapan kosong? Yang pasti, rakyat bawahan yang teruk terkesan.

16 ke, 20 ke, 16 ke, 20 ke, ke tak jadi?

Come on guys, make up your mind. Please...

No comments: