Saturday, September 13, 2008

Chaos!!

Belum habis dengan krisis dalaman Pakatan Rakyat, Barisan Nasional telah memulakan tindakan drastik dengan beberapa siri penahanan anggota-anggota Pakatan Rakyat. Jelas, ini adalah langkah untuk menggagalkan Projek 16 September. Nah! sekarang Anwar Ibrahim and the gangs amat memerlukan Plan B, atau mungkin Plan C.

PAS yang dikatakan akan berpecah ekoran beberapa pimpinan tertinggi yang secara tidak langsung menunjukkan reaksi negatif setibanya tarikh keramat, kini Pakatan Rakyat berdepan dengan ujian getir. Lebih getir berbanding Kes Mahkamah Anwar sendiri. Sekarang aku nampak, jalan ke Putrajaya semakin malap, dan maybe keretapi Anwar benar-benar terkandas sebelum sampai ke Putrajaya.

Anwar yang terkenal dengan winning strategies, mungkin tersungkur disaat-saat akhir. Operasi Lalang 2 benar-benar berlaku seperti yang dijangkakan. Apakah yang berputar dalam fikiran bakal PM ke-6 ini? Sama-sama kita menantikan apa yang kan terjadi selepas ini. Yang pasti, landskap politik tanah air akan berubah selepas ini.

Para pendukung wadah perjuangan PAS apa kata anda?
Para penyokong PKR apa pandangan anda?
Para pejuang DAP, apa pula ingin anda luahkan?

Berikut adalah links terkini isu semasa politik di Malaysia :
  1. RPK arrested under ISA
  2. Teresa Kok arrested under ISA
  3. Tan Hoon Cheng arrested under ISA
  4. Ops Lalang 2 - Launched!

No comments: